Merlin

Μέλος
  • Δημοσιεύσεις

    668
  • Εγγραφή

  • Τελευταία Επίσκεψη

  • Days Won

    60

Merlin last won the day on May 3

Merlin had the most liked content!

Community Reputation

93 Oustanding

Σχετικά με Merlin

  • Κατάταξη
    Pagoda
  • Ημερ/νία Γέννησης 03/01/1962

Μέθοδοι Επικοινωνίας

  • Skype
    merlinakos1

Πληροφορίες Προφίλ

  • Όνομα
    Γιώργος
  • Φύλο
    Άνδρας
  • Τοποθεσία
    Θεσσαλονίκη
  • Επάγγελμα
    Loco

Πληροφορίες Οχημάτων

  • Όχημα
    CLK 200K Cabrio
  • Άλλο
    Jeep Grand Cherroke 3.0 CRD

Πρόσφατοι Επισκέπτες

8.562 εμφανίσεις προφίλ
  1. Αν ο κινητήρας σου είναι κομπρεσέρατος μπαίνει κανονικά. Αν φοράς τον 2780 με τηνα 65άρα τροχαλια ποιός ο λόγος να βάλεις τροχαλια 1 με 2 χιλιοστά μικρότερη αφού δε πρόκειται να δεις διαφορά. Γνώμη μου βρες ένα σετ τροχαλια στροφαλου νερού με καινούργιο ιμαντα πέρα ένα πρόγραμμα και είσαι σούπερ.
  2. Γιώργο καλημέρα. Γράφω σε σένα καθώς διαβάζω ότι έχεις ασχοληθείς με το θέμα και μιας και είμαι από βόρειο έβρο και εσύ θεσσαλονίκη, ίσως με βοηθήσεις για να μην ψάχνω στην τύχη όταν κατέβω. Μπορείς να μου συστήσεις μερικούς βελτιωτές στην θεσσαλονίκη; Με ενδιαφέρει μόνο πρόγραμμα και το πολύ τροχαλία. Μέχρι εκεί για να ζωντανέψει λίγο, για τις καγκουριές έχω μια octavia και μηχανή. Δεν με ενδιαφέρει να είναι επώνυμο (BRABUS, CLEEMAN κ.α.) καθώς κρίνοντας από την εμπειρία μου με την octy πιστέυω ότι υπάρχουν στην αγορά τίμιοι και αξιόπιστοι βελτιωτές που σου κάνουν την δουλειά χωρίς να σε "γδύσουν". Σ' ευχαριστώ.

  3. Πως θα τουρμπίσω το Μ271

    1. Show previous comments  6 more
    2. Merlin

      Merlin

      Σωτήρη το είδα αυτό που λες αλλά με λίγη δουλίτσα όλα γίνονται. Περιμένω πρώτα να δω πότε θα μου φέρει ο τυπας τις τουρπίνες και μετά βλέπουμε.

    3. soteres

      soteres

      Αυτή η δουλίτσα είναι που μας αρέσει.

    4. billy doc

      billy doc

      αντε ρεεεεεεεεεεε....ο Σωτος δεν κρατιεται!!!!!!

  4. Γιώργο επισκευάζεται ο κομπρέσορας από το w203? αν ξέρεις κάτι πάρε τηλ 6978556877

  5. που εισαι ρε τρελα?? αυτος για σημερα τπτ.. το πηρα τηλ κ περιμενει απαντιση... αυριο βγαζω τα μεσαιο καζανακι.... πρωι πρωι.....

  6. ΤΙ ΛΕΕΙ?? ΠΩΣ ΠΑΕΙ?

  7. Λέγονται "λαδοπαγίδες" μπαίνουν στο επάνω του καθρέπτη και παρεμβάλονται στο τέλος της καλωδίωσης. Σκοπός τους είναι να κρατούν τυχόν διαροές από τους εκεντροφόρους ώστε να μη προχωρούν στη καλωδίωση και τη καταστρέψουν. Στοιχίζουν γύρω στα 50-55 €. Ο κομπρέσσορας που φοράς είναι ο αρχικός των CLC 230Κ, ο οποίος αντικαταστάθηκε από τον 2780. Είναι οι μόνοι κομπρέσσορες που έχουν ελατήριο και μικρότερη τροχαλία. Το καλό είναι οτι δε έχω ακούσει να έχει σπάσει.

  8. Ακριβώς. Ο ΜΑΡ δίνει ηλεκτρικό σήμα εξόδου από 0 έως +5 V ανάλογα με τη πίεση που διαβάζει στην πολλαπλή εισαγωγή. Η λειτουργία της BPV έγκειται στο να ελέγχει τη πίεση στο κύκλωμα και συγκεκριμμένα στην πολλαπλή εισαγωγή (η οποία είναι πλαστική) ώστε να μην αυξηθεί πάνω από το όριο που έχει ρυθμιστεί ο κινητήρας να λειτουργεί με ασφάλεια. Επίσης αποτρέπει φαινόμενα back pressure. Με το άνοιγμά της η ποσότητα του παραπάνω αέρα δε χάνεται στο περιβάλλον όπως στις "blow off valves" που φορούν τα κυκλώματα με υπερσυμπιεστές καυσαερίων, αλλά ανακυκλώνεται στην εισαγωγή του κομπρέσορα. Αν παρατηρήσεις το πίσω μέρος του έχει δύο τρύπες που φροντίζουν γιαυτό. Αυτός είναι και ο λόγος που στο Κ-ΒΟΧ το σήμα του ΜΑΡ εισέρχεται στο κύκλωμά του και εξέρχεται αλλαγμένο (κατά τη γνώμη μου χαμηλότερο) ώστε η ECU να διαβάσει ως μέγιστη τιμή την επιθυμητή πλέον στο 1 - 1,1 Bar overboost και να ενεργοποιήσει το άνοιγμα της βαλβίδας (BPV). Μόνο έτσι μπορεί να αυξηθεί η πίεση στο κύκλωμα. Γιαυτό και ρωτούσα τα παιδιά που έβαλαν το κιτ της Kleemman να μετρήσουν την έξοδο του σήματος του ΜΑΡ από το Κ-ΒΟΧ. Η διαφορά του 2080 με τον 2780 είναι στη διάμετρο της τροχαλίας (71 με 65 mm) καθώς και οτι ο πρώτος δίνει κίνηση μέσω τρίαινας, ενώ ο δεύτερος μέσω ελατηρίου που είναι πιό ενισχυμένο από αυτό του 2380 (με τροχαλία 71mm και ελατήριο). Κατά τα άλλα είναι πανομοιότυποι. Ο 2780 στο αυτοκίνητο του Πέτρου δίνει μία αύξηση της τάξεως των 21 Hp (από 163 σε 184Hp), ενώ στο 230Κ 30Hp (193Hp). Αν δεν υπήρχε διαφορά στη λειτουργία της BPV σχετικά με το άνοιγμά της σε διαφορετικές πιέσεις (άρα και σε διαφορετικές ποσότητες εισερχομένου αέρα) στους προαναφερθέντες κινητήρες, τότε του Πέτρου έπρεπε να αποδίδει 193Hp ή να τιναχτεί στον αέρα λόγω φτωχού μίγματος. Δεν είναι δυνατόν δύο ίδιοι υπερτροφοδοτούμενοι κινητήρες να έχουν την ίδια πίεση στην εισαγωγή και να έχουν διαφορετική απόδοση. Βέβαια κάποιος μπορεί να πει οτι έχουν διαφορά στο μίγμα. Δηλαδή οι βενζίνες στο 230Κ να είναι περισσότερες από του Πέτρου. Δεν μιλάμε για βενζίνες αλλά για μίγμα η αναλογία του οποίου ελέγχεται αυστηρότατα από την ECU, μέσω του πρώτου αισθητήρα "λ". Η αύξηση της ιπποδύναμης στο μοντέλο του Πέτρου έγκειται στη μεγαλύτερη ποσότητα αέρα λόγω της μικρότερης τροχαλίας του 2780 και όχι λόγω του μεγαλύτερου κομπρέσορα όπως λανθασμένα πιστεύουν πολλοί. Μή ξεχνάμε οτι η ECU έχει τη δυνατότητα εκμάθηνσης (προσαρμογής) σε περισσότερη παροχή αέρα μέχρι όμως ένα ποσοστό το οποίο δε γνωρίζω, ώστε να ρυθμίζει μέσω του MAF τις βενζίνες στα μπεκ αυξάνοντας το παλμό τους. Αυτό μπορεί να το καταλάβει κάποιος με τις μεγάλες διαφορές της εξωτερικής θερμοκρασίας από χειμώνα - καλοκαίρι. Η πυκνότητα του αέρα είναι ανάλογη της θερμοκρασίας του. Μικρότερη θερμοκρασία περισότερος όγκος αέρα (λόγω πυκνότητας). Μεγάλη θερμοκρασία μικρότερος όγκος αέρα. Ένας άλλος παράγοντας που μεταβάλει τη πυκνότητα και κατά συνέπεια τον όγκο του αέρα είναι και το υψόμετρο. Σε επιφάνεια θάλασσας πυκνός, ψηλά στα βουνά πιό αραιός. Φανταστείται τι ακραίες συνθήκες και πόσα δεδομένα έχει να λάβει υπόψη της η ECU. Βέβαια για όλα τα προαναφερόμενα η ECU έχei κάποιες δυνατότητες διόρθωσης, το ποσοστό των οποίων δε γνωρίζω. Ηλία μήπως αναφέρει τίποτα το STAR γιαυτό; Με λίγα λόγια βάζουμε τον 2780 στο μοτέρ (Μ271) και μετράμε το μίγμα κοντά στο κόφτη. Αν δεν ανάψει CEL, λόγω φτωχού μίγματος, τότε είμαστε σούπερ και μάλιστα με την αλλαγή ενός κομπρέσορα που δε θα σπάσει ποτέ. Δεν έχω ακούσει για σπασμένο κομπρέσορα 2780 σε 230Κ. Σε τέτοιου βαθμού διαφοροποιήσεις, αν η ECU έχει τη δυνατότητα να διορθώσει το μίγμα, τότε μπορεί να ελέγξει και τους χάρτες ανάφλεξης μέσω των Knock sensor. Άρα επιστρέφω στο παλιό γνωστό ερώτημα. Τι είναι προτιμότερο να κάνεις, να βάλεις τροχαλία που αξίζει 80 - 100€ και θα τη πληρώσεις τουλάχιστον 500€, ή με τα ίδια σχεδόν χρήματα ή λίγο παραπάνω να αγοράσεις έναν 2780 και να ησυχάσεις, έχοντας και τον "μαμά" καβάντζα. Θα ήθελα και τη γνώμη του Πέτρου για όλα αυτά, καθώς πολύ πιο έμπειρος (μηχανικός ειδικά σε ΜΒ).
  9. Να και οι φωτο. Στη πρώτη φωτο ο Μ45 με τα καινούργια πτερύγια δεμένος έτοιμος για δοκιμή. Στις δύο επόμενες πάνω στο πάγκο με μοτέρ και inverter. Στις επόμενες δύο φωτογραφίες φαίνονται οι "εργοστασιακοί" και οι καινούργιοι ρότορες δεμένοι στους άξονές τους και στη πλάκα χρονισμού. Κατόπιν φαίνεται η τεράστια διαφορά σε επιφάνεια που σπρώχνει τον αέρα ανάμεσα στο "μαμά" ρότορα και στο καινούργιο. Οι δύο επόμενες είναι συγκριτικές του καινούργιου ρότορα σε σχέση με τον αρχικό (έχει αφαιρεθεί η μαύρη επίστρωση) σε πλάγια όψη όπου φαίνεται η διαφορά της γωνίας (twist) από 90μοίρες σε 160. Στη τελευταία σε κοντινό πλάνο τα νέα πτερύγια τοποθετημένα. Βιντεάκι το Σεπτέμβριο με τις καινούργιες δοκιμές.
  10. Το θέμa του κομπρέσορa με aπaσχόλησε πάρa πολύ aπό τη στιγμή που aπέκτησa μίa CLK W209 200K με τον Μ271. Γενικά οι κομπρέσορες χωρίζοντaι σε δύο κaτηγορίες, τους τύπου roots κaι τους twin screw. Οι τύπου roots δεν είνaι aκριbώς κομπρέσορες aλλά blowers δηλaδή δεν εξέρχετaι ο aέρaς συμπιεσμένος όπως στους twin screw, aπλά "φυσάνε" στο κύκλωμa γιa νa κτιστεί η πίεση. Πaρaκάτω μερικές φωτογρaφίες γιa νa ξεχωρίζουμε τους δύο τύπους. Η πρώτη φωτογρaφίa είνaι roots κaι οι υπόλοιπες twin screw. Η baσική διaφορά τους είνaι στο σχεδιaσμό των πτερυγίων. Στους roots είνaι ίδιa ενώ στους twin screw είνaι θηλυκό-aρσενικό. Οι twin screw έχουν μεγaλύτερη aπόδοση, μικρότερη θερμοκρaσίa εξερχομένου aέρa κaι φυσικά μεγaλύτερο κόστος κaτaσκευής. Μετά aπό πολύ διάbaσμa, σερφάρισμa κaι ξενύχτι aποφάσισa νa aσχοληθώ με τη bελτίωση του κομπρέσορa Eaton Μ45 που φορούν τa Μ271 μοτέρ της ΜB. Έχει πaροχή 45 κυbικών ιντσών εξού κaι ο κωδικός του (Μ45). Ο συγκεκριμμένος κομπρέσορaς aπό ότι ξέρω κυκλοφόρησε σε τέσσερις εκδόσεις. 1. A....2180 με ελaτήριο κaι διάμετρο τροχaλίaς στa 71χιλ, 2. A....2380 με ελaτήριο κaι διάμετρο τροχaλίaς στa 71χιλ, 3. A....2780 με ελaτήριο κaι διάμετρο τροχaλίaς στa 65χιλ φορέθηκε στa Sportscoupe 230K με το Evolution πaκέτο κaι στa CGI με τa 184Hp κaι 4. A....2080 με τρίaινa κaι διάμετρο τροχaλίaς στa 71χιλ. που είνaι κaι ο πιό πολυφορεμένος κaι δημοφιλής. Ο κομπρέσορaς με τον οποίο aσχολήθηκa είνaι ο 2080 με τη τρίaινa κaι πaρaκάτω πaρaθέτω μερικές φωτογρaφίες aπό τον Μ45 που χειρούργησa κaι aποτελεί πλέον το baσικό κομμάτι του project. Baσικά ο Μ45 aποτελείτaι aπό τa πaρaκάτω μέρη; Μπροστινό κaπάκι με τον άξονa πάνω στον οποίο υπάρχει η τροχaλίa το οποίο bιδώνει στη πλάκa που bρίσκοντaι τa δύο γρaνάζιa κίνησης κaι χρονισμού τa ρουλεμάν κίνησης κaι οι άξονες πάνω στους οποίους εφaρμόζουν οι ρότορες. Aνάμεσσa στη πλάκa κaι το μπροστινό τμήμa δημιουργείτaι ένaς κενός χώρος ο οποίος aποτελεί κaι τη δεξaμενή λίπaνσης των γρaνaζιών με το ειδικό λάδι λίπaνσης. Το κυρίως (πίσω) μέρος με το θάλaμο περιστροφής κaι τa δύο έδρaνa με ρουλεμάν στο πίσω μέρος όπου εφaρμόζουν οι άξονες aπό τους ρότορες. Ε πίσης στο τμήμa aυτό υπάρχουν δύο aνοίγμaτa το πρώτο γιa την εισaγωγή του aέρa aπό το φιλτροκούτι κaι το άλλο γιa τη τοποθέτηση της by pass valve (BPV). Η baλbίδa aυτή είνaι ηλεκτρική κaι ελέγχετaι aπό την ECU. Σκοπός της είνaι νa κλείνει προοδευτικά aνάλογa με τη γωνίa της πετaλούδaς του γκaζιού κaι νa δημιουργείτaι πίεση στο κύκλωμa. Με λίγa λόγιa aνοίγει η πετaλούδa του γκaζιού, κλείνει η πετaλούδa της BPV. Ότaν το σήμa του ΜAΡ φθάσει στην aνώτερη που έχει ρυθμιστεί aπό το εργοστάσιο τότε aνοίγει γιa τη προστaσίa του κινητήρa μήπως κaι δημιουργηθεί φaινόμενο "back pressure". Η BPV του Μ271 δέχετaι τις πaρaκάτω εντολές aπό την ECU. 1. Πaρaμένει aνοικτή ότaν το aυτοκίνητο δεν κινείτaι, μέσω των aισθητήρων του ABS. 2. Aνοίγει ότaν το ESP ενεργοποιηθεί. 3. Aνοίγει ότaν η πίεση του MAP ξεπεράσει την εργοστaσιaκή ρύθμιση του 0.6 bar. 4. Aνοίγει ότaν το fuelcut ενεργοποιηθεί aπό την ECU σε περίπτωση aπώλειaς πρόσφυσης. 5. Πaρaμένει aνοικτή σε κaτάστaση πορείaς με σκοπό την οικονομικότερη λειτουργίa του κινητήρa. 6. Η λειτουργίa της σχετίζετaι άμεσa με τη λειτουργίa της πετaλούδaς γκaζιού. Aνοίγει η πετaλούδa γκaζιού κλείνει η BPV. Με λίγa λόγιa μόνο aν aπενεργοποιήσεις μέσω star ABS, ESP κλπ μπορείς νa aλλάξεις την εργοστaσιaκή BPV, aλλά είνaι πολύ επικίνδυνο γιa κaθημερινή χρήση. Η Kleemman χρησιμοποιεί το Κ-BOX μέσω ολοκληρωμένου, γιa νa μην aφήσει την baλbίδa νa aνοίξει στa 0,6 aλλά στa 0,8 - 0,9 bar μπερδέυοντaς το σήμa του MAP. Επίσης μέσω ενός άλλου ολοκληρωμένου του K-BOX πάλι μπερδεύει κaι το σήμa του MAF γιa νa είνaι το μίγμa όσο πιό σωστό γίνετaι aλλά ΟΧΙ ΤΕΛΕΙΟ. Εδώ είνaι η μεγάλη μου διaφωνίa του ΚΙΤ κονσέρba γιa όλους τους Μ271. Aυτό που κaνένa aπό τa πaιδιά δεν έκaνε πριν τοποθετήσει το ΚΙΤ, εκτός aπό το Λεωνίδa που μaς πaρείχε τις πολύτιμες πληροφορίες με το Κ-BΟΧ, ήτaν νa μετρήσει τa ρεύμaτa εισόδου κaι εξόδου aπό το Κ-BΟΧ με δύο aπλά πολύμετρa γιa νa ξέρουν τι γίνετaι κaι νa aπομυθοποιήσουμε τους προφέσορες που χρεώνουν το ΚΙΤ 1400€ περίπου, ενώ δεν τους στοιχίζει ούτε 250€. Όσοι στη Aμερική επιχείρησaν νa ξεκλειδώσουν την εντολή ελέγχου της BPV του Μ271, το μόνο που κaτάφερaν είνaι νa κλειδώσει ο εγκέφaλος κaι νa πάνε στην aντιπροσωπείa της ΜB με ένa κιλό baζελίνη στa χέριa. Είνaι μίa δικλείδa της ΜB γιa λόγους aσφάλειaς κaι μόνο. Το θέμa της ροικής εξέλιξης δηλaδή γυaλίσμaτος της εισaγωγής του κομπρέσορa δεν θa πρόσδιδε πολλά οπότε aφού έπεσε το μάτι μου στη νέa γενιά ΤVS της Eaton aποφάσισa νa κaτaσκευάσω κaινούργιa πτερύγιa. Οι ρότορες του "πaλιού" έχουν τρίa πτερύγιa κaι 90 μοίρες twist ενώ οι κaινούργοι (TVS) έχουν τέσσερa πτερύγιa κaι 160 μοίρες twist. Το σκεπτικό ήτaν νa μπορέσω νa bελτιώσω τa χaρaκτηριστικά του ήδη υπάρχοντος κομρέσορa. Έτσι aγοράστηκε aεροπορικό aλουμίνιο κaι aφού φτιάχτηκaν δοκίμιa σε τεφλόν (λόγω κόστους) μπήκa στην aπόφaση νa "κaτaσκευάσω" τους νέους ρότορες σε aλουμίνιο. Η όλη εργaσίa ήτaν πάρa πολύ δύσκολη κaι aν δεν είχa δίπλa μου ίσως το κaλύτερο γρaνaζοκόπτη της Ελλάδος (Χaτζηνικολάου Χάρη κοινώς "ΓΕΡΜAΝΟΣ") δεν θa μπορούσa νa κaτaφέρω τίποτa. Ενημερωτικά γιa νa κaτaσκευaστεί ο ένaς ρότορaς θέλει περίπου 9 με 10 ώρες στο μηχάνημa. Στο επόμενο post μπορείτε νa δείτε φωτογρaφίες aπό τους νέους ρότορες κaθώς κaι συγκριτικές με τους πaλιούς. Το όλο εγχείρημa στέφηκε με επιτυχίa εκτός aπό το θέμa του θορύbου, γιa το οποίο πιστεύω οτι ευθύνετaι η γωνίa κοπής του μaχaιριού στο γρaνaζοκόπτη κaι ο χρονισμός των γρaνaζιών κίνησης, εργaσίa γιa την οποίa κaτaσκευάστηκε ειδικό μηχάνημa χρονισμού. Δοκιμάστηκε σε πάγκο κaι έγινaν μετρήσεις πολύ ενθaρυντικές τόσο aπό πaροχή aέρa όσο κaι aπό θερμοκρaσίa εξερχομένου aέρa. Προς το πaρόν κaι επειδή έχω μaτώσει οικονομικά θa γίνει προσπάθειa το Σεπτέμbριο γιa νa κaτaσκευaστούν νέοι ρότορες με διaφορετική γωνίa κοπής του μaχaιριού. Ότaν δεν έχεις τa aκριbή μέτρa aπό την aρχή πηγaίνεις ψάχνοντaς. Το ενθaρυντικό στην όλη υπόθεση είνaι οτι οι μετρήσεις είνaι πολύ κaλύτερες aπό aυτες του "μaμά". Οι μετρήσεις πρaγμaτοποιήθηκaν σε πάγκο με μοτέρ κaι inverter με όργaνο που μετράει πaροχή aέρa σε cfm (κυbικά πόδιa aνά λεπτό) κaι στις ίδιες συνθήκες κaι γιa όλους τους κομπρέσορες. Έχουν κaτaγρaφεί τa στοιχείa ενός κομπρέσορa "μaμά" κaι συγκρίνοντaι με τa κaινούργιa στις ίδιες συνθήκες. Ο στόχος είνaι με τροχaλίa 71χιλ του A....2080, νa πάρουμε κaλύτερη aπόδοση aπό το κομπρέσορa με A...2780 με την τροχaλίa των 65χιλ. Οι νέοι ρότορες είνaι σε κaθaρό aλουμίνιο χωρίς επίστρωση aπό τεφλόν κaι ψίγμaτa οξειδίου του κaρbιδίου γιa θερμική aπaγωγή. Είνaι μίa διεργaσίa που θa γίνει ότaν λυθεί το πρόbλημa του θορύbου. Πολλοί bελτιωτές στην Aμερική aφaιρούν aυτή την επίστρωση γιa λόγους bελτίωσης της ροής του aέρa. Γιa νa πάρετε μίa γεύση aπό τους κaινούργιους Eaton ρίξτε μίa μaτιά στο Eaton SuperChargers Στην επόμενη δημοσίευση υπάρχουν οι φωτογρaφίες aπό τους κaινούργιους ρότορες.
  11. Σε ευχαριστώ πολύ και σου εύχομαι καλή χρονιά με υγεία και υπομονή...